Kázané slovo »
ZHROMAŽDENIE INFORMÁCIE KÁZANÉ SLOVO Ďalšie informácie:
Vyučujuce

Deň Pánov
24.04.2016
10:00 Žilina
Útoky na Božiu výpoveď o stvorení sveta
Gen 1,1-2,3

autoštart
- súbor mp3

Priebeh zhromaždenia:
Z celej duše a z hĺbok srdca
Žalm 119,113-128
Každú falošnosť už nenávidím
2Pet 3,1-18
Gen 1
Ostaň, Duch mnou urážaný
Kázeň
Kiež len Tvoja rôzna milosť
(I) POCHOPENIE ÚTOKOV. (1) Koreň útokov: Boh nám podal zrozumiteľnú výpoveď o stvorení sveta. Svet však leží v tme (hriechu a pod diablom v zlom) a nenávidí pravdu, lebo nenávidí Boha, Jeho pravdu a jej implikácie, keby ju priznal. Preto túto pravdu a tých, ktorí ju držia a šíria, svet nenávidí a hľadá zdiskreditovať ju rôznymi spôsobmi, ako sa len dá. Nebuďme prekvapení. Zápas nie je len o argumentoch, ale duchovný, o dvoch duchovných stranách. (2) Zámer útokov: poprieť, zdiskreditovať alebo potlačiť pravdu o stvorení, obzvlášť útokom na prvú kapitolu: že (i) Kto stvoril: Boh je stvoriteľ. (ii) Ako stvoril: stvoril nadprirodzene z ničoho. (iii) Kedy stvoril: pred niečo viac ako 6000 rokmi. (iv) Koľko tvoril: 6 dní, ktoré mali 24 hodín. (v) V akom poradí: ako udáva text. (3) Škála útokov: (i) Neveriaci ateisti chcú kompletné zdiskreditovanie piatich bodov vyššie. (ii) Liberálny vyznávači kresťanstva a deisti chcú zdiskreditovať posledné tri body vyššie. (iii) Mnohí vyznávači kresťanstva chcú evolúciu zakomponovať za cenu straty posledných troch bodov. (iv) Ďalší vyznávači nie sú presvedčení o evolúcii, ale neveria, že zem je mladá, a tak útočia na dĺžku dní alebo na text ako taký. (v) Ďalší známy vplyvní evanjelikálni učitelia radšej mlčia alebo sa dvojtvárne vyjadrujú, miesto toho, aby pozitívne a verejne priznali päť bodov vyššie. Tým len oslabia pozície medzi kresťanmi. Záver: Všetky tieto útoky od vyznávačov, či úmyselné, alebo neúmyselné majú spoločné, že sú pod vplyvom sveta. Buď sa prispôsobujú svetu, alebo chcú Bibliu alebo seba urobiť prijateľných pre svet. Radšej povolia z Biblie, akoby dali otázniky nad svetské argumenty, hoc pod rúškom vedy. (i) Milujú svet a veci vo svete? (ii) Hanbia sa za Kristove slová? (iii) Dovodili svetu ovplyvniť ich? (iv) Sú vôbec účastníkmi Krista? – Posledný deň ukáže. (II) RADY PRE MILOVNÍKOV PÁNA, s ktorými si ako úprimné deti Božie vystačia na všetky tieto útoky: (1) Miluj vážne Písmo s postojom Žalmu 119 a zaumieň si, že neobetuješ ani kúsok z neho. Je to náš základ pre všetko. (2) Čítaj text prirodzene s detskou dôverou Otcovi v nebesiach. Text bol určený bežným ľuďom, ktorí sa boja Boha, a význam nepôjde proti prirodzenej výpovedi, ktorú nesie. (3) Dôveruj Bohu, že neklame ani nezavádza. Dáva nám pravdu priamo bez zavádzania a nebudeme prekvapení na druhej strane o tom, čo sme čítali a čo je realita. (4) Čokoľvek sa dá z rôznych teórii vyjadriť v svojej podstate v pôvodnom jazyku, ale sa nevyjadrí, je to preto, že to tak nebolo. Všetky ľudské teórie a útoky, ktoré útočia sa text, sa dajú v podstate vyjadriť v pôvodnom jazyku, ale Boh ich nevyjadrí, lebo to tak nebolo, ale bolo to tak, ako to vyjadril. (5) Nenechaj sa vystrašiť jedným dvoma argumentami, ktoré znejú silácky. Neprehliadni desiatky ostatných a konzistentných argumentov z Genesis. (6) Uisti sa, čo si o danej veci myslí Tvoj Spasiteľ. Napríklad v Novej zmluve. (7) Pamätaj, že je otázka času, keď sa nepravda ukáže ako nepravda. Vždy v minulosti sa akýkoľvek útok na Písmo alebo jeho výpoveď časom ukazuje ako márny. Aj tu to býva a bude tak. (8) Radšej sa pomýľ na strane „prílišnej“ dôvery, ak už by si sa mal niekde pomýliť. (III) POTREBA ODPOVEDAŤ INÝM NA ÚTOKY: (1) Hľadajúcim Pána. (2) Svojím deťom. (3) Slabým kresťanom. (4) Ochrana zborov. (5) Pomýleným učiteľom. (6) Svetu a zosvetáčtenej cirkvi. (IV) ODSEKUNITE DVOCH ŽIVNÝCH KOREŇOV, ktoré vytvárajú potrebu dlhého času pre jestvovanie zeme. (A) Zem musí byť veľmi stará, lebo sa nám tak javí z fosílií a kameňov. Odpoveď: To, že sa javí stará, neznamená, že musí byť v jestvovaní stará. (1) Adam aj príroda pri stvorení sa javili dospelí, a pritom jestvovali len niekoľko dní, keďže boli stvorení v dospelom veku. (2) Pád priniesol prekliatie, ktoré zasiahlo nielen ľudí, ktorí starnú, ale celú prírodu. Ľudia málo zvažujú dopad prekliatia na výzor stvorenia. (3) Celosvetová potopa a jej ohromný dopad na prírodu urobil veľké zmeny za zlomok času. Záver: Kresťania nemôžu ignorovať tieto udalosti spolu s neveriacimi vedcami, ktorí ich ignorujú, a preto im vychádza stará zem. (B) Život na zemi sa mal vyvinúť v nepatrne malých krokoch prirodzeným výberom – evolúciou. Odpoveď: (1) Evolúcia nemá žiadny dôkaz, že funguje medzi druhmi. (a) Nemáme o nej dôkaz v segmentoch, žeby fungovala v minulosti – čakali by sme množstvá prechodných druhov. (b) V prítomnosti by sme mali vidieť množstvá prechodových druhov, ale miesto toho máme uzavreté druhy a nikoho na ceste vývoja. (2) Naráža na neprekonateľné prekážky: genetický kód a programová informácia, črty inteligencie a dizajnu, neredukovateľná zložitosť neumožňuje vývoj mnohých orgánov, 2. termodynamický zákon hovorí o posuve do neusporiadaného stavu. (3) Propaguje sa nečestne a nátlakom – predstieranie, akoby bola dokázaná, podsunuté predpoklady, dotvorenia obrázkov z ticha, robenie nátlaku a prenasledovania vedcov, ktorí nie sú ochotní ju slepo prijať, a dokonca detí z kresťanských rodín, ktoré ju vedia bežne vyvrátiť. (4) Text Genesis nevytvára priestor pre evolúciu, ktorá má navyše iné poradie ako postup Genesis. Napr. až 4. deň sú vesmírne telesá. (5) Písmo by vedelo vyjadriť podstatu evolúcie, keby bola nastala. (6) Vyžaduje smrť pred pádom, popretie prvého Adama, a tým typu Krista. Doktrínu vykúpenia podkopáva. (7) Krista robí hriešne nevedomým. (8) Ruinuje morálku, prináša filozofie smrti do spoločnosti a zlo tam, kde sa jej tvrdenia vezmú vážne, znižuje hodnotu človeka. (V) PREHĽAD ÚTOKOV NA TEXT zo strany vyznávačov za účelom dostať do neho dlhé obdobia. Márnosť dôvodu je v bode predtým. Predsa tu je záujem informovať o tom a ukázať stručne proti tomu (popri tom, čo už bolo ukázané vyššie). (1) Teória medzery: vsúva dlhé obdobia smrti a zničenia pôvodného stvorenia medzi verše 1 a 2. Ide proti prirodzenému čítaniu, konceptu, ako ho chápu autori Písma, násilne prináša verše o páde diabla, smrť pred príchodom hriechu cez Adama, dovádza k dvom stvoreniam miesto jedného apod. (2) Teória obrazného dňa: Mojžiš dostával zjavenie za bežný týždeň, nie stvorenie prebehlo za týždeň. Ide proti prirodzenému chápaniu samotnej výpovedi, ktorá nedovoľuje len časť verša vztiahnuť na Mojžiša, hoci zvyšok vťahuje na konanie Boha. Navyše Mojžiš nepotreboval týždeň na napísanie tohto nakoľko minútového záznamu, Biblia také veci inde vyjadruje, keď hovorí o okolnostiach autora atď. (3) Teória deň – vek stvorenia/postupné stvorenie: Deň trvá dlhé veky a tieto dni sa navyše prelínajú. Ide proti nutnému chápaniu slova „deň“ na tomto mieste (viď minulú kázeň), dni sú jasne oddelené, neprelínajú sa a iné. (4) Teória literárneho rámca: štruktúra knihy s poradím a dňami je len vozík, ktorý dovádza základnú teologickú pravdu. Ide proti prirodzenému čítaniu. Teologická pravda, a dokonca jej pravdivosť je v Písme závislá na historickej pravde. Čo potom je teologická pravda? Kto povedal, kde ju rezať? Kde je potom hranica? Týmto skoro všetko v Genesis môžeme vysvetliť len ako vozík, vrátane manželstva, pádu, spasenia. A kto povedal, že teologická pravda nemá byť všetko zjavené? Sú vinní nakoniec z odfiltrovania pre svet nepohodlných právd (ubratiu zo zvesti) cez literárny rámec. Text nikto takto neponímal v Písme. Prečo by malo byť pravdou, že Boh stvoril svet, ale už nie pravdou, že ho stvoril presne tak, ako opísal? ZÁVER: (1) Držme a šírme pravdu o stvorení a nebojme sa, aj keď je nenávidená. Boha ctí, keď ctíme Jeho Slovo. (2) Zvážme, ako raz vo svetle večnosti (a možno z časti aj tu) dopadnú tí, ktorí svojimi učeniami neprijali Božiu výpoveď o stvorení tak, ako ju Boh dal. Verše na povzbudenie a nabádanie.
Genesis

Genesis > Stvorenie