Kázané slovo »
ZHROMAŽDENIE INFORMÁCIE KÁZANÉ SLOVO Ďalšie informácie:


Deň Pánov
26.03.2017
08:30 Žilina
Rozvod a nové manželstvo
Mat 19,3-9

autoštart
- súbor mp3

Priebeh zhromaždenia:
Vyuč ma, Pane, ceste pravdy
Mta 19,2-9
(I) Východiskom pre tému je vysoký pohľad na manželstvo a jeho uchovanie. Vidno z dlhodobého dôrazu v kázaní v našom zbore a v pastorácii. Odmietame ľahkovážny a vypočítavý postoj liberalizmu. (II) Kresťania s vysokým pohľadom na Písmo sa v tejto otázke líšia. V zásade je otázka, keď dôjde k rozvodu pre oprávnené biblické dôvody, či takto rozvedení ľudia sú rozvedení aj v Božích očiach (a teda slobodní pre ďalšie manželstvo, aspoň nevinná strana), alebo nie. (III) Tieto pozície majú hlboké praktické dopady rôznymi smermi. (IV) Prosba preskúmať protestantskú pozíciu (tiež nášho zboru) pred rýchlym odsúdením. (V) Formulovanie stanoviska prvej skupiny kresťanov (rozvod za žiadnych okolností neukončuje manželstvo v Božích očiach) a druhej skupiny kresťanov (sú okolnosti, keď rozvod oprávnene ukončuje manželstvo aj v Božích očiach). (VI) Historická perspektíva. (a) Prvé štyri storočia, podpora prvej skupiny a naše otázky. (b) Od reformácie cez puritanismus po dnes, podpora druhej skupiny. (VII) Biblická perspektíva. Učenie Písma. (1) Prax rozvodu a nových manželstiev bola bežná v Izraeli v čase Mojžiša, akurát potrebovala byť usmernená. Boh nenávidí rozvod, lebo k nemu vedie hriech minimálne jednej strany a tvrdé srdce, ale Boh usmerňuje rozvod, ak už pre hriech musí nastať. Pozorovaním textov vidíme, že Písmo nezakazuje nové manželstvá rozvedeným ľuďom, akurát celú vec usmerňuje, aby nebola zneužívaná. (2) Prax rozvodu a nových manželstiev bola bežná v časoch Pána Ježiša. Pán Ježiš napráva zneužívanie mojžišovského usmernenia s tým, že pozdvihuje manželstvo a robí všetko pre jeho záchranu. Ponecháva však výnimku, keď k oprávnenému rozvodu môže dôjsť pri smilstve, ktoré nie je ľutované. (3) Pavol umožňuje veriacim nebyť viazaní s neveriacim, ktorý nechce ďalej budovať manželstvo. (VIII) Praktický dopad druhej skupiny pre jednanie. (IX) V čom vidíme slabiny prístupu prvej skupiny. (X) Ďalšie nezodpovedané otázky.